Open algemene ledenvergadering - Thema: Vluchteling

maandag 04 april 2016 12:35

Maandag 4 April organiseert de ChristenUnie Houten een open algemene ledenvergadering met het thema Vluchteling. De avond wordt geleid door Peter van Dalen, parlementslid in het Europees Parlement namens de ChristenUnie. Hij zal iets vertellen over het bijzonder complexe werk in de fractie van de EU.

U bent van harte welkom in het mooie gebouw "Het oude station" aan Stationserf 97, wij ontmoeten u graag om te spreken over diverse onderwerpen. De avond zal starten om 20:30 uur, vanaf 20:00 uur staat er koffie voor u klaar.

Inhoudelijk

De rol van het parlement in de totstandkoming van een wet is cruciaal. Er moeten soms kritische vragen gesteld bij het beleid dat faalt om een menswaardige opvang van vluchtelingen aan de Europeese grens te regelen. In plaats daarvan worden zij gebruikt als speelbal van de politiek en onderhandelingen over geld, lees Turkije wil meer geld voor de opvang vluchtelingen. Turkije heeft dat gekregen, maar het is de vraag of nu de opvang menswaardiger is geworden. Zaken als godsdienstvrijhied en huisvesting (ook in ons land) kunnen aan de orde komen.

Ook blijkt uit voorgaande weken/maanden dat de selectie aan de poort op echte vluchtelingen er niet bepaald professioneel aan toe gaat.

Peter van Dalen wil graag uw mening horen, en biedt gelegenheid tot discussie.

Ook het standpunt ten aanzien van het referendum op 6 aprill over het associatieverdrag met de Oekraïne zal besproken worden.

Kortom genoeg actuele vraagstukken waarover u mag meepraten en vragen kunt stellen. U bent van harte uitgenodigd.